Engine


Tieto stránky sú venované programu s názvom Wintermute Engine, ktorého autorom je Jan Nedoma, profesionálny programátor českej národnosti, pochádzajúci z Vyšočiny.

Wintermute Engine Development Kit (ďalej v texte WME| je sada nástrojov na tvorbu a spúšťanie grafických "point&click" adventure hier, ako tradičných 2D, tak moderných 2.5.

Sada obsahuje interpreter (Wintermute Engine alebo WME a grafické editory na správu a tvorbu herného obsahu (WME nástroje. Súčasťou programu je podrobná dokumentácia vo viacerých jazykových mutáciach. K dispozícií sú aj ukážkové projekty a predpripravené šablóny, ktoré je možné podľa potreby vývojara modifikovať a prispôsobiť si ich pre svoje potreby, čo do veľkej miery zrýchluje tvorbu kódu.

Architektúra WME

WME je striktne objektovo orientované. Vašu hra postupne vzniká tvorením niekoľkých tpov "objektov" a následne ich prepojenie so skriptami, čo je herná logika.

Najpoužívanejšie herné objekty sú:

Scenes (scény - Vaša hra pozostáva z niekoľkých scén, resp. herných obrazoviek, kde sa celá hra odohráva. Na tvorbu scén sa používa nástroj SceneEdit.

Postavy - Pri

Actors – Actors are the characters appearing in your game. You'll usually have one main actor (the main hero, controlled by the player) and possibly several other actors (NPC's – non-player characters).

Entities – Entities are generic interactive or non-interactive objects in your game world. The scenes are built of entities (you can think of the entities as of the theatre properties). You can also use entities to make simple characters, which don't walk (normally you'd use an actor object to create a game character, but as long as the character doesn't walk, it much simpler to use an entity instead).

GUI objects – WME allows you to create simple graphical user interface elements, such as windows, with buttons and fill-in fields. You can use those to design your game's user interface, like save/load windows, game settings, in-game menus etc.

Fonts – WME uses either graphical (bitmap) fonts or TrueType fonts to display captions, subtitles, GUI elements etc. You can create your own fonts matching your game's graphical style.

Sprites – A "sprite" is the basic graphical element used in WME. It can be either a static image or an animation. The sprites are used to build up the other complex objects such as actors and entities. You can create the sprites using the SpriteEdit tool.

But your game is really brought to life by the scripts. The scripts are simple programs, which provide the actual game logic. You can attach the scripts to the objects and those scripts can be than executed when a certain event occurs. WME uses its own scripting language, which is actually a simplified version of JavaScript. If you are already familiar with JavaScript you shouldn't have problems writing your own WME scripts.


Vytvorte si webové stránky zdarma! Táto stránka bola vytvorená pomocou služby Webnode. Vytvorte si vlastný web zdarma ešte dnes! Vytvoriť stránky